3.2. Przeramowanie

3.2. Przeramowanie

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

Przypomnij sobie sytuację, w której doświadczyłeś, doświadczyłaś czegoś trudnego. Może to było w pracy, może w domu, może z dzieckiem albo małżonkiem. Opisz krótko tę sytuację. Gdy myślisz o tej sytuacji, to jakie trudne odczucia się pojawiają?

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

A teraz popatrz na te sytuację innymi oczyma. Za co możesz podziękować sobie w tej sytuacji?

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

Za co możesz podziękować innej osobie w tej sytuacji?

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

Czego się nauczyłeś, nauczyłaś dzięki tej sytuacji?

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

Co dobrego ta sytuacja przyniosła, jaki potencjał miała w sobie (mimo wszystko)?

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………..

Czy teraz widzisz tę sytuację inaczej? Czy jest pełniejsza, bardziej zbalansowana? Czy możesz powiedzieć, że była jednocześnie trudna i ucząca? Przyniosła cierpienie i ulgę? Była smutna i wesoła?

Czekamy na komentarz!

Powrót do:Prywatny: Całe szczęście > Wdzięczność

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?