Kieszonkowy Kurs OSWAJANIA STRESU – 8 kroków do Dobrego Stanu (III edycja)

KROK 8 – PARADOKS STRESU I CO DALEJ

KROK 8 – PARADOKS STRESU I CO DALEJ

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

ĆWICZENIE – BADANIE CELU

Zastanów się, dlaczego dążenie do oswojenia stresu i uzyskania dobrego-stanu jest dla Ciebie ważne. Co Ci to da, jak już będziesz to mieć?
Zapisz odpowiedź – nazwij te rzeczy, które napiszesz: „jakości 1” …………………………………………………………………………………………………………………………..
Zapytaj siebie teraz: Jeśli będę mieć jakości 1, to co mi to da, co jest nawet ważniejsze?
Zapisz odpowiedź – nazwij te rzeczy, które napiszesz: „jakości 2” ……………………………………………………………………………………………………………………….
Zapytaj siebie teraz: Jeśli będę mieć jakości 2, to co mi to da, co jest nawet ważniejsze?
Zapisz odpowiedź: ……………………………………………………………………………………………….

Przykład
Pytanie 1: Dlaczego dążenie do oswojenia stresu i uzyskania dobrego–stanu jest dla mnie ważne? Co mi to da, jak już będę to mieć?
Odpowiedź 1: Mniej napięć i niepokoju (jakości 1).

Pytanie 2: Jeśli będę mieć mniej napięć i niepokoju (jakości 1), to co mi to da, co jest nawet ważniejsze?
Odpowiedź 2: Spokój i więcej radości (jakości 2)

Pytanie 3: Jeśli będę mieć już spokój i więcej radości (jakości 2), to co mi to da, co jest nawet ważniejsze?
Odpowiedź 3: Poczucie sensu i więcej siły.

A teraz Twoja kolej, by zbadać, dlaczego tym tematem się zajęłaś/zająłeś. Daj sobie czas na wykonanie ćwiczenia, a potem z ciekawością popatrz na zapisane odpowiedzi i zobacz, jakie informacje dla Ciebie niosą.

Powrót do:Kieszonkowy Kurs OSWAJANIA STRESU – 8 kroków do Dobrego Stanu (III edycja) > Krok po kroku:

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?