Kieszonkowy Kurs OSWAJANIA STRESU – 8 kroków do Dobrego Stanu (III edycja)

KROK 3 – ZADBAJ O SWÓJ STAN FIZYCZNY

KROK 3 – ZADBAJ O SWÓJ STAN FIZYCZNY

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

ĆWICZENIE 1

Daj sobie trochę czasu na spontaniczne pisanie tego, co możesz zrobić konkretnie, na co dzień, dla siebie. Zacznij pisać bez specjalnego zastanowienia, to co przychodzi Ci do głowy. Potem przeczytaj i wybierz 2–3 rzeczy z listy, które masz ochotę robić. Kartkę możesz zatytułować:
„Dary Dla Mojego Ciała”.
Pomocne mogą być pytania:
● Jakie działanie przyniosłoby mi radość i korzyść dla ciała?
● Co konkretnie chcę zrobić?
● Kiedy? Dokładnie o jakiej porze dnia?
● Jak? W jaki sposób to zrobię?
● Co lub kto może mi o tym przypomnieć?
● Co lub kto może mi w tym pomóc?
● Jak zadbam o to, aby moje nastawienie do ciała było lekkie i radosne?

 

ĆWICZENIE 2

„Skanowania ciała” – Uwaga: nagranie jest dostępne TUTAJ.
Celem tego ćwiczenia jest skupienie uwagi na ciele i na chwili bieżącej. To świetna metoda na stopniowe nawiązywanie kontaktu z ciałem i słuchanie go. Im lepszy kontakt z ciałem, tym mniejsze napięcie i gonitwa myśli, tym łatwiej nam zatrzymać się w reaktywnych czy kompulsywnych działaniach.
Na początku ta praktyka może być wyzwaniem. Możemy czuć znudzenie lub trudność w skupianiu uwagi na poszczególnych częściach ciała – to zupełnie normalne. Możemy też nic nie czuć w ciele – nie szkodzi. Dajmy sobie tydzień na praktykę, a jest duża szansa, że przyniesie nam owoce w postaci zmniejszenia niepokoju, umiejętności zatrzymania się oraz dbania o nasze ciało. Jeśli dla kogoś skan ciała będzie trudny w pozycji siedzącej, może robić go, leżąc lub powoli chodząc.

 

ĆWICZENIE 3

W tym tygodniu zapraszamy do szczególnej uważności na siebie. W różnych momentach dnia zatrzymaj się i zobacz, jak się ma wtedy Twoje ciało.
Zauważ, jak oddychasz.
Gdzie czujesz w ciele napięcie, a gdzie rozluźnienie?
Gdzie ciepło, a gdzie zimno?
Zwróć uwagę, jak to jest trzymać dłońmi szklankę, kiedy pijesz kawę, a jak – długopis, gdy notujesz na spotkaniu.
Nic nie zmieniaj. Zauważaj i przyjmij te doświadczenia takie, jakie są.

Dużo radości w odkrywaniu nowych sposobów dbania o siebie!

Powrót do:Kieszonkowy Kurs OSWAJANIA STRESU – 8 kroków do Dobrego Stanu (III edycja) > Krok po kroku:

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?