3.3. Kolekcjonowanie dobra

3.3. Kolekcjonowanie dobra

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

Ćwiczenie

 

Przypomnij sobie, co się zadziało ostatnio, np. dzisiaj. Jakie chwile szczęścia dostrzegasz w tym dniu?

Zapisz opis tej sytuacji. Staraj się zapisywać tylko czyste fakty (o tym będzie mowa w 5 module).

…………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………….

Teraz pomyśl przez chwilę, a raczej poczuj to, jak się czułaś, czułeś w tej sytuacji?

Czy były to radosne uczucia? Czy była to radość, błogość, szczęście, uskrzydlenie, spokój, ulga, miłość, relaks?

Zastanów się, na jaką ważną jakość życiową ma to wpływ (możesz skorzystać z listy potrzeb lub odnieść się do swoich głównych wartości)?

Powrót do:Prywatny: Całe szczęście > Wdzięczność

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?