Gdy dzieci się kłócą – empatyczne pogotowie

7. Czyje rozwiązanie?

7. Czyje rozwiązanie?

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

Mam propozycję dla Ciebie, aby poćwiczyć chwilę “na sucho”. Przypomnij sobie jakąś sytuację, w której Twoim dzieciom było trudno się porozumieć: obojętnie, czy zareagowałaś, zareagowałeś czy nie. Spróbuj przypomnieć sobie, co było sednem konfliktu w tamtej chwili (bez wchodzenia w długie historie) i pomyśl przez chwilę:

Jakie były fakty?

Co czuła osoba A?

Jaka potrzeba osoby A była niezaspokojona?

Co czuła osoba B?

Jaka potrzeba osoby B była niezaspokojona?

Czy masz pomysł, jak mogłaś, mogłeś zareagować?

Powrót do:Gdy dzieci się kłócą – empatyczne pogotowie > Empatyczne pogotowie

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?