Gdy dzieci się kłócą – empatyczne pogotowie

6. Pogotowie empatyczne

6. Pogotowie empatyczne

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

Przypomnij sobie sytuację konfliktową Twoich dzieci i spróbuj “na sucho” prześledzić ich uczucia i potrzeby, wg schematu:

Fakty, co się dokładnie stało:

Dziecko A: co mogło czuć -> bo czego mogło potrzebować?

Dziecko B: co mogło czuć -> bo czego mogło potrzebować?

Jakimi słowami, przystającymi do Waszej domowej komunikacji możesz nazwać, wyrazić te potrzeby?

Powrót do:Gdy dzieci się kłócą – empatyczne pogotowie > Empatyczne pogotowie

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?