Leć wysoko – kurs o zaufaniu do siebie i akceptacji (VII edycja)

5.2. 7 dni uważności

5.2. 7 dni uważności

Zarejestruj się w kurs zanim rozpoczniesz tę lekcję.

Ćwiczenie

 

Przypomnij sobie sytuację, w której doświadczałeś radości. Zastanów się, jak doświadczasz radości? Jak ją czujesz w ciele? W których konkretnie miejscach ją doświadczasz i jak?

Może w klatce piersiowej? Może w brzuchu, a może w nogach i rękach czy głowie? Sprawdź, czy łączą się z tym jakieś kolory, obrazy? A może jakaś temperatura czy struktura? Jaka mogłaby być teraz metafora Twojej radości?

Gdybyśmy my miały poczuć radość tak, jak Ty, to jak byśmy miały to czuć. Jak byś nas nauczyła?

A teraz zrób to samo z irytacją. Jak jej doświadczasz? Jak Twoje ciało informuje Cię, że jesteś zirytowana?

Powrót do:Leć wysoko – kurs o zaufaniu do siebie i akceptacji (VII edycja) > Moduł 5 - uczucia

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?