Kurs Porozumienia bez Przemocy w szkole

Kurs Porozumienia bez Przemocy w szkole

Witamy Cię serdecznie!


Bardzo cieszy nas, że wyruszasz z nami w podróż z kursem Porozumienia bez przemocy w szkole. Zamysłem tego kursu jest wspieranie nauczycieli i osób szeroko związanych z edukacją. Praca z młodzieżą, z dziećmi ma wielką wartość i wpływa na to, jaki będzie świat przyszłości. My, autorki tego kursu, marzymy o świecie dialogu, w którym jest miejsce na uwzględnienie naszych potrzeb, wzajemne usłyszenie się i wypracowanie rozwiązań działających dla wszystkich. Wierzymy, że dzięki pracy nauczycieli i osób zajmujących się edukacją to marzenie będzie realizowane (już w wielu miejscach jest, co nas niezwykle cieszy). Jednocześnie praca w edukacji potrzebuje nieraz przeogromnych zasobów cierpliwości, spokoju, kreatywności, a także odwagi. By rozwijać swoje zasoby, by móc słuchać innych z uwagą, obdarzać ich empatią, sami potrzebujemy zadbać o siebie, dać sobie ciepło, akceptację oraz empatię.
Podczas tego kursu chcemy podzielić się naszą wiedzą z NVC, a także zaprosić Ciebie do praktykowania konkretnych narzędzi i przyglądania się, co to znaczy w praktyce budować świat, który działa dla wszystkich.
Zaczynamy! Ten kurs jest by wspierać Ciebie, mamy otwartość na budowanie go tak, by jak najbardziej odpowiadał Twoim potrzebom i Tobie służył!

 

 

 

Już niebawem zaprosimy na pierwszy moduł o Porozumieniu bez Przemocy w pracy nauczyciela. A tym czasem mamy dla CIebie cytat twórcy Porozumienia bez Przemocy ku inspiracji:

Marshall Rosenberg napisał: "Pragnę, abyśmy tworzyli pokój na trzech poziomach i aby każdy z nas wiedział, jak to zrobić. Pierwszy poziom to poziom osobisty, na którym wiemy jak być „pokojowym” wobec samego siebie kiedy jesteśmy niedoskonali, na przykład. Jak możemy uczyć się z naszych ograniczeń bez oskarżania i karania siebie. Jeśli nie potrafimy tego robić, nie jestem zbyt optymistyczny w kwestii naszego pokojowego budowania relacji w świecie.

Drugi, to poziom międzyludzki. Praktyka Porozumienia bez przemocy pokazuje ludziom, w jaki sposób stworzyć pokój w sobie jednocześnie jak budować relacje z innymi, które pozwalają na naturalne dawanie z otwartego serca.

Trzeci poziom to poziom społeczny. Sprawdzajmy, czy struktury, które stworzyliśmy, rządowe i inne, służą pokojowym relacjom, które budujemy między nami, jeśli nie, abyśmy je transformowali.” Pierwszy etap naszego kursu dotyczy głównie poziomu osobistego i międzyludzkiego by mieć większą jasność co do tego co jest w nas żywe i ważna a dzięki temu mówić o tym do innych w sposób zwiększający szansę na kontakt.

 

POLECANE MATERIAŁY PRZEZ TRENERKI Artykuły:
• Jeśli chcemy szkoły dialogu i empatii dla dzieci dajmy zrozumienie i empatię dla nauczycieli
• Szkoła oparta na dialogu. Jak to działa w praktyce?
• Szkoła kontaktu
• Wdrożenie NVC w szkole
• Konflikt w klasie okazją do budowania dialogu

 

 

Wybrane książki po polsku, do przeczytania których zachęcamy:
• Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez Porozumienie Bez Przemocy. Marshall B. Rosenberg w rozmowie z Gabriele Seils, Jacek Santorski & Co., 2008
• Liv Larsson, Porozumienie Bez Przemocy w mediacjach. Jak być trzecią stroną w konflikcie?, Wydawnictwo Czarna Owca, 2009
• Marshall B. Rosenberg, W świecie Porozumienia Bez Przemocy. Praktyczne narzędzia do budowania więzi i komunikacji, Mind 2013
• Marshall B. Rosenberg, To, co powiesz, może zmienić świat. O języku pokoju w świecie konfliktów, Czarna Owca 2013
• Marshall B. Rosenberg, Porozumienie Bez Przemocy. O języku serca, Jacek Santorski & Co., 2009, II wydanie
• Berendt Joanna, Orbitowska-Fernadez Paulina, Sendor Magdalena, Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat. CoJaNaTo, 2019
• Mol Justine, Dorastanie w zaufaniu, Porozumiewajmy się, Warszawa, Poznań 2013
• Mol Justine, Żyrafa i szakal w nas. Porozumienie bez Przemocy, Porozumiewajmy się, Warszawa, Poznań, 2015
• Rosenberg Marshall B., Edukacja wzbogacająca życie. Porozumienie bez Przemocy przyczynia się do poprawy wyników nauczania, redukuje konflikty i wzbogaca wzajemne relacje między uczniami a nauczycielami, Porozumiewajmy się, Warszawa, Poznań 2016
• Ingrid Holler, Porozumienie Bez Przemocy. Ćwiczenia. Materiały do pracy indywidualnej i grupowej oraz osób prowadzących szkolenia, Jacek Santorski & Co., 2007
• Liv Larsson, Wdzięczność. Najtańszy bilet do szczęścia, Wydawnictwo Czarna Owca, 2011
• Berendt Joanna, Ryfczyńska Aneta, Przyjaciele żyrafy. Bajki o empatii, CoJaNaTo, Warszawa 2013
• Żuczkowska Zofia, Dialog zamiast kar, Mind, Warszawa 2013
• Sendor Magdalena, Berendt Joanna, Dogadać się z dzieckiem. Coaching, empatia, rodzicielstwo, CoJaNaTo, Warszawa 2013


Pozdrawiamy

Zespół trenerski Kursu NVC on-line

 

 

Przeczytaj uważnie poniższą wiadomość, wyjaśnię w nim kwestie techniczne związane z uczestnictwem w kursie.

Zaraz po zakupieniu kursu otrzymaliście wiadomość z adresu: emilia@nvclab.pl - ważne jest abyście odszukali tą wiadomość (mogła trafić do folderu spam/oferty) oraz potwierdzili swój adres email, klikając w przycisk 'tak potwierdzam' znajdujący się w treści wiadomości. Dzięki temu przed każdym warsztatem otrzymacie mailowo wiadomość przypominającą.

Spotkania w ramach kursu będą odbywały się przez program Zoom.

W razie problemów technicznych przed samym spotkaniem, prośba o kontakt telefoniczny: 696 066 099

Do spotkania dołączysz klikając w link: https://zoom.us/j/99543443544?pwd=bVdBVVV4VSs5aEEycGphUHR1VzZmQT09

Meeting ID: 995 4344 3544
Hasło: wedukacji

Daty spotkań:

09.02.2021 (wtorek) 18:00-20:00

16.02.2021 (wtorek) 18:00 – 20:00

23.02.2021 (wtorek) 18:00 – 20:00

2.03.2021 (wtorek) 18:00 – 20:00

9.03.2021 (wtorek) 18:00 – 20:00

16.03.2021 (wtorek) 18:00 – 20:00

Jeżeli nie będziesz mógł wziąć udziału w spotkaniach na żywo, to nagrania ze spotkań bedą umieszczane i możliwe do osłuchania tu na platformie. Dostęp do platformy, a tym samym do filmów i materiały będziesz mieć do końca roku.

Po przejściu do kursu w panelu bocznym po prawej znajdziesz zasobnik, w którym znajduję się lista potrzeb i lista uczuć, wydrukuj je i miej podczas spotkań.

Zapoznaj się proszę z poniższą instrukcją obsługi programu. Przed pierwszym spotkaniem zarezerwuj ok. 30 min i zainstaluj program.

Informacje techniczne:
1. Wejdź w podany wyżej link.

2. Mamy dwie opcje: pobranie programu Zoom lub dołączenie do spotkania poprzez przeglądarkę.

Zoom to bezpieczny program, używany przez nas i wieku innych trenerów i coachów na całym świecie - możesz spokojnie zainstalować go na swoim urządzeniu. Instalacja programu jest łatwa, szybka i właściwie odbywa się automatycznie.

3. Jeśli jednak nie chcemy instalować programu na komputerze, możemy dołączyć do spotkania poprzez przeglądarkę. Po kliknięciu w link pojawi się okno dialogowe z informacją, że rozpoczęto pobieranie programu. Klikamy anuluj.

Wybieramy opcje Launch meeting. Zoom mimo wszystko będzie chciał pobrać program, więc jeśli tego nadal nie chcemy, ponownie klikamy anuluj. Wybieramy opcję dołączenia przez przeglądarkę internetową - Join form your browser.

Wpisujemy swoje imię lub pseudonim (będzie widoczne dla innych uczestników) i klikamy Join.

4. Spotkanie odbywa się w okienku, którego symbolem jest biała kamerka na niebieskim tle umieszczona w pasku na dole Twojego urządzenia.

Pasek na dole okienka jest do nawigacji rozmową:
a) mikrofon i kamerka po lewej stronie - kliknięcie włącza/wyłącza je. Kiedy nie zabierasz głosu, zadbaj aby mikrofon był wyłączony - przekreślony czerwoną kreską.
b) dymek z kropeczkami otwiera okno czatu - pokazuje czat z boku, gdzie możesz pisać pytani i/lub rozmawiać z uczestnikami
c) w okienku chatu, przy Twoim imieniu/pseudonimie możesz 'podnieść łapkę' (rise hand), aby dać znać prowadzącemu, że chcesz zabrać głos.

W razie dodatkowych pytań i problemów technicznych zachęcamy do kontaktu - kontakt@nvclab.pl

Moduły

Jeśli umiemy okazywać empatię, możemy pozostać bezbronni, zapobiec wybuchom przemocy, znieść cudzą odmowę, nie dopatrując się w niej dowodu, że nas odtrącono, ożywić drętwą rozmowę, a nawet usłyszeć uczucia i potrzeby wyrażane w milczeniu.
Marshall B. Rosenberg

Co powiedzieli nasi kursanci?